გაკვეთილის მთავარი თემა
|
მეიოზი და მისი მნიშვნელობა
|
სწავლების საფეხური
|
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
კლასში 24მოსწავლეა.განსაკუთრებული სწავლების საჭიროების
მქონე მოსწავლე არ არის.
|
გაკვეთილისმნიშვნელობა/აქტუალობა
|
თემის შესწავლის შემდეგ მოსწავლეები შეძლებენ ამოიცნონ
დაშეადგინონ მეიოზის სქემატური მოდელი,გაიაზრონ მეიოზის ბიოლოგიური მნიშვნელობა.ქრომოსომებისა
და მათი უბნების გადანაწილების კავშირები გენეტიკურ ცვალებადობასთან.
|
გაკვეთილისმიზნებიდაშედეგები
|
კავშირი ესგ-სთან XI-5 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
ორგანიზმთა გამრავლების და ინდივიდუალური განვითარების
ფორმები.მოსწავლე შეძლებს გამოიყენოს
და შეადგინოს მეიოზის სქემატური მოდელი,დააკავშიროს ქრომოსომების უბნები
განაწილება გენეტიკურ ცვალებადობასთან
|
წინასწარიცოდნა
|
მოსწავლეები უნდა ადგენდნენ მიტოზის სქემატურ მოდელს
უნდა იცოდნენ მიტოზის მნიშვნელობა სქესობრივი და უსქესო გამრავლების ფორმები და გამეტო
გენეზი
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
შეფასება იქნება განმავითარებელი და განმსაზღვრელი.კითხვა
პასუხის დროს მოხდება მოსწავლეთა შეფასება ინდივიდუალურად
ჩართულობა საგაკვეთილო პროცესში.
|
სასწავლომასალადა ტექნიკური რესურსები
|
XI კლასის სახელმძღვანელო ავტ:ნ.ზაალიშვილი,ნ.იოსებაშვილი,პროექტორი,დაფა,
ცარცი,
|
გაკვეთილისმსვლელობა
|
აქტივობა I:გამოწვევა:გონებრივი იერიში(5-7წუთი)
1.რა არის გამრავლება?
2.როგორ მრავლდებიან ცოცხალი ორგანიზმები(გამრავლების
ფორმები)
3.შეადარეთ სქესობრივი და უსქესო გამრავლების ფორმები
4.როგორინარჩუნებსორგანიზმიისისახეობისთვისდამახასიათებელკვარიოტიპს
სქესობრივი გამრავლების დროს?
5.სად მიმდინარეობს გამეტოგენეზი ცხოველურ ორგანიზმებში?
აქტივობა II :ინტერაქტიური მინი ლექცია 10წუთი.
|
|
ამის შემდეგ
ვთხოვ მოსწავლეებს
დააკვირდნენ
მეიოზის ილუსტრაციას წიგნში, წაიკითხონ შესაბამისი ტექსტი და გამოყონ ძირითადი საკითხები.
აქტივობაIII:ინფორმაციის
ანალიზი,შედარება,დისკუსია.(20წუთი)
მოსწავლეებს
ვურიგებ ფურცლებს,რომელზეც გამოსახულია მეიოზის სხვადასხვა ფაზა
მოსწავლეები
|
|
და
აღწერონ ამ ფაზაში მიმდინარე მოვლენები.მოსწავლეები მოახდენენ შესრულებული დავალების
პრეზენტაციას.
ახალი
მასალის უკეთესად გასააზრებლად მოსწავლეებს ვუსვამ თანამიმდევრულ კითხვებს მეიოზის
ფაზების შესახებ.მოსწავლეები ადარებენ პირველ და მეორე მეიოზური გაყოფის ფაზებს.მოსწავლეები
საუბრობენ მიტოზისა და მეიოზის მნიშვნელობაზე.ასევე აკავშირებენ ქრომოსომებისა და
მათი უბნების განაწილებას გენეტიკურ ცვალებადობასთან.
საშინაო
დავალება (3წუთი)
მოსწავლეებს
ეძლევათ დავალება, მოამზადონ წერილობით 3წუთიანი პრეზენტაცია მეიოზის შესახებ.
|
შეფასების სქემა:
ქულა 1-2
მოსწავლე პრაქტიკულად
არ ერთვება საგაკვეთილო პროცესში ავლენს ინდიფერენტულ დამოკიდებულებას ჯგუფებში მუშაობისას.
ქულა 3-4
მოსწავლე იშვიათად
ერთვება საგაკვეთილო პროცესში,იშვიათად ავლენს ინიციატივას,არ აქტიურობდა ჯგუფში მუშაობისას.
ქულა 5-6
მოსწავლე ერთვება
საგაკვეთილო პროცესში მაგრამ ვერ ავლენს სათანადო მომზადებას,საკითხი არ აქვს კარგად
გააზრებული,მეტ-ნაკლებად აქტიურია ჯგუფში მუშაობისას.
ქულა 7-8
მოსწავლე ჩართულია
საგაკვეთილო პროცესში თუმცა ვერ ავლენს მაქსიმალურ ცოდნას,აქტიურობდა ჯგუფში მუშაობისას
ქულა 9-10
მოსწავლე მაქსიმალურადაა
ჩართული საგაკვეთილო პროცესში,ავლენს მაქსიმალურ ცოდნას,აქტიურიი საკითხის განხილვასა
და შესწავლის დროს,აქტიური იყო ჯგუფში მუშაობისას.
თვითშეფასება
ჩატარებული
გაკვეთილის შედეგად, ვიქრობ, მოსწავლეთა უმრავლესობამ მიაღწია გაკვეთილის გეგმით განსაზღვრულ
შედეგებს.მოსწავლეებმა გაიხსენეს წინა მასალა,გაიაზრეს და გაანალიზეს ახალი გაკვეთილი,იმუშავეს
ჯგუფებში.გაკვეთილის პროცესში განვახორციელე ინტერაქტიური მეთოდები.მოსწავლეთა პროვოცირებისა
და წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით გამოვიყენე გონებრივი იერიში,გაკვეთილზე ვაჩვენე
ფილმი,რომელიც შეესაბამებოდა საგაკვეთილო თემას.მოსწავლეებს შორის გაიმართა დისკუსია.
ვფიქრობ,მოსწავლეებს
განუვითარდათ თანამშრომლობითი,არგუმენტირებული მსჯელობის და მოსაზრების გამოთქმის უნარები.
მომავალში გაკვეთილის
დაგეგმვისას,შევეცდები,მოსწავლეთა მაქსიმალურ ჩართულობას მივაღწიო და მოსწავლეები ჩავრთო
შეფასების რუბრიკის შემუშავების პროცესში.


This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDelete